top of page

חדשות 12: "פה זה לא הסחנה"; "אפרטהייד": צללנו אל זירת המלחמה בנחל האסי

״תושבי הקיבוץ מרגישים מאוימים. "הם היו מוכנים להרוג אותנו. הם היו שמחים אם היינו מתים, דברים כל כך איומים שמעתי מהם: "נאצים", "פושעים", "גנבים", "ניכנס ונאנוס אתכם". האנשים האלה הם שונאים אותנו", סיפר ערן לוי תושב ניר דוד. לימור הוסיפה: "אני מאוד אוהבת את הסחנה, אבל פה לא יכול להיות סחנה להשתלב עם בתי מגורים ועם חיי קהילה. לא יכול."


״ערן סיפר: "מה זה צדק חלוקתי? חילקו לנו את זה? אף אחד לא ישב פה, אף אחד לא יכול היה לבוא הנה מפני שהייתה פה קדחת, היו פה פורעים בדואים. אנשים נהרגו פה. לא סתם, אנשים - זו קלישאה אולי - אבל דם וזיעה ודמעות שפכו פה על המקום הזה, ההורים שלי".


משבוע לשבוע המאבק מסלים - זה כבר הרבה מעבר לבית שאן נגד ניר דוד, והצדדים לפעמים מאבדים את זה. השבוע היה נדמה לרגע שהגיעה הגאולה. ראש עיריית בית שאן, ז'קי לוי, וראש מועצת עמק המעיינות, יורם קרין, הודיעו על פתיחת הקטע הזה מהאסי שבשולי הקיבוץ. 150 מטר אורכו. ביום רביעי הגיעו המאושרים הראשונים. "זה חלום שמתגשם", סיפר יאיר גנץ מתל אביב. "אנחנו מכירים את הארץ טוב, הרבה שנים מטיילים, והקיבוץ, הנחל של ניר דוד זה ידוע כתב"ע שאי אפשר להיכנס אליו".״


קרדיט: חדשות N12. כתב: יגאל מוסקו. פורסם בתאריך: 14/08/20

אפיק המים של נחל האסי העובר בקיבוץ ניר דוד
אפיק המים של נחל האסי העובר בקיבוץ ניר דוד

Comentários


bottom of page